سايت من
آخرين عناوين
مطالب سايت
درباره سايت

    آمار و امکانات سايت

سايت من

پیوندها، پیوندهای روزانه، موضوعات، نویسندگان و ...

 
 

موضوعات مطالب سايت

پیوندهای روزانه

   درباره سايت

یوم ندعوا کل اناس بامامهم...
-------------------------------------
وحدت عمومی, به معنای گردآمدن صاحبان سلیقه ها و روش های گوناگون بر گرد محور اسلام, خط امام و "ولایت فقیه" است.
این, همان اعتصام به "حبل الله" است که عموم مسلمین بدان مکلف گشته اند؛
و این, آن اسم اعظمی است که همه ی گره ها را باز, و همه ی موانع را بر طرف, و همه ی شیاطین را مغلوب می کند.

پیام امام خامنه ای به ملت ایران در چهلمین روز ارتحال امام خمینی 1368/4/23

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

امام شناسی
متاسفانه امکان درج خودکار کادر جستجو یا جعبه دنبال کنندگان در این قالب وجود ندارد، لطفا برای درج از حالت دستی استفاده نمایید.
  •  

  •  

  •  

  مطالب سايت

 

امام شناسی

 

ولایت- جلسه 8

بسم الله الرحمن الرحیم


گفتیم که عامل به هم پیوستگی مومنین شیعه در خفقان های تاریخ, ولایت بوده است. این ولایت شیعیان باهم بود. این یک بُعد از ابعاد ولایت بود.

ولایت ولیّ خدا یعنی چه؟ ولایت علی بن ابی طالب یعنی چه؟ اینی که من و شما امروز باید ولایت ائمه داشته باشیم یعنی چه؟ اینکه یک عه خیال می کنند ولایت ائمه یعنی فقط ائمه را دوست بداریم, و چقد اشتباه می کنند, پس همه ولایت دارند؟ مگر همان کسانی ه در صدر اسلام با ائمه جنگیدند همه دشمن بودند با آن ها؟ خیلی هایشان دوست می داشتند اینها را؛ اما برای خاطر دنیا حاضر بودند با آن ها بجنگند. خیلی هایشان می دانستند اینها دارای چه مقامات و چه مراتبی هستند. وقتی خبر رحلت امام صادق علیه السلام را به منصور دوانیقی دادند, منصور بناکرد به گریه کردن. تظاهر می کرد؟ پیش نوکرهای خودش تظاهر می کرد؟ نه. واقعا دلش می سوخت. واقعا حیفش می آمد که امام صادق علیه السلام بمیرد. اما چه کسی او را کشت؟ خودش!! خودش دستور داد که امام صادق علیه السلام را مسموم کنند, اما وقتی خبر رسید که کار از کار گذشته قلبش تکان خورد منصور. پس منصور هم ولایت داشت؟!!

از همین قبیل, اشتباه است آن کسانی که می گویند مأمون عباسی شیعه بود. شیعه یعنی چه؟ شیعه یعنی کسی که بداند حق با امام رضاست؟ فقط همین؟ اگر این است که مأمون عباسی و هارون الرشید و معاویه و یزید از همه شیعه تر بودند! آیا رقبای امیرالمومنین علی علیه السلام در سقیفه, نمی دانستند حق با علی ست؟! همه می دانستند. پس شیعه بودند؟! آیا آن کسانی که با امیرالمومنین علی علیه السلام در افتادند محبت نداشتند به او؟ چرا, غالبا محبت داشتند! پس شیعه بودند؟ پس ولایت داشتند؟ نه.

ولایت غیر از این حرف هاست.

ولایت بالاتر از اینهاست. که اگر فهمیدیم ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام و ولایت ائمه را, آن وقت حق داریم برگردیم ببینیم آیا ما ولایت داریم یا نه؟ آن وقت اگر دیدیم نداریم, از خدا بخواهیم و بکوشیم که ولایت ائمه را به دست بیاوریم.

یک عده خوششان می آید سرِ خودشان را کلاه بگذارند! خیال می کنند ولایت ائمه را دارند واقعا. به صرف اینکه محبت دارند به ائمه. به صرف اینکه اعتقاد دارند به ائمه خیال می کنند ولایت یعنی همین.

این نیست ولایت. از این بالاتراست ولایت.

همیشه در ایام عید غدیر معمول است, این را می خوانند مردم :«الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب علیه السلام» (مفاتیح الجنان-اعمال ماه ذی الحجه-اعمال روز عید غدیرخم). بنده به دوستانم غالبا اینجور می گویم, می گویم نگویید «الحمد لله الذی جعلنا» می ترسم دروغ باشد. بگویید: «اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب علیه السلام» خدایا ما را از متمسکین به ولایت قرار بده

ببینیم هستیم یا نه. آن وقت خواهیم رسید به این مطلب. آن هم یک بُعد دیگر از ابعاد ولایت است. در پست بعد....

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی